نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4675
-
الف
+

«فریبرز عرب نیا» بازیگر نقش مختار را بیشتر بشناسید

«فریبرز عرب نیا» بازیگر نقش «مختار ثقفی» در سریال «مختارنامه» را بیشتر بشناسید.

به گزارش آی فیلم2، «فریبرز عرب نیا» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که با کرکتر مختار سقفی در سریال «مختارنامه» به شهرت جهانی رسید 25 حمل(فروردین) سال 1343 خورشیدی  چشم به جهان گشود.

عرب نیا بعد از طی نمودن دوره عسگری برای تحصیل به کشور ترکیه سفر کرد اما تحصیل را در آنجا نیمه تمام رها کرد و به ایران بازگشت تا در رشته مورد علاقه‌اش مصروف به تحصیل شود.

او پس از گذرانیدن تحصیلات دانشگاهی در رشته گرافیک موفق به اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه هنر تهران شد.

همچنان در این بین دوره‌های تخصصی تیاتر و سینما را طی نمود و در کانون تیاتر تجربی تحت نظر  مرحوم «حمید سمندریان» آموزش دید و به مدت دو سال در مجتمع  آموزشی سینما تحصیل کرد.

فریبرز عرب‌نیا تا پیش از سال ۱۳۷۴ هجری خورشیدی در هشت فلم در کرکترهای دوم و سوم ظاهر شد و هیچگاه نتوانست توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد.

فریبرز عرب نیا در فیلم ضیافت

اما وقتی از طرف کارگردان نام آشنای سینمای ایران «مسعود کیمیایی» برای بازی در فلم «ضیافت» از او دعوت شد، همگان بر این عقیده بودند که کیمیایی قهرمان خود را یافته‌ است. بازی او در این فلم یکی از بهترین بازی های جشنواره چهاردهم فلم فجر بود.

فریبرز عرب نیا در فیلم سلطان

اوج هنرنمایی فریبرز عرب‌نیا در سینما مربوط به فلم «سلطان» می شود. او توانست نقش یک قهرمان که به آخر خط رسیده را به زیبایی هرچه تمام تر ایفا کند. 

فریبرز عرب‌نیا در سال 1390 هجری خورشیدی دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرد.

بازی در سریال «مختارنامه» به کارگردانی «سید داود میر‌باقری» باعث شهرت بالای وی در عرصه جهانی شد و تصویر خوبی از او در اذهان عمومی باقی گذاشت.

فریبرز عرب نیا در سریال مختارنامهعرب نیا بیش از پنج سال از عمر هنری خود را برای بازی در سریال پربیننده «مختارنامه» صرف کرد که به گفته اکثر کارشناسان در ایران و کشورهای عربی یکی از بهترین بازی‌های خود را انجام داده‌ است.

وی از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ هجری خورشیدی در این سریال پرمخاطب نقش مختار ثقفی را بازی کرده‌است. بازی او در این سریال باعث شد تا چندین سال از سینما دور باشد.

با اینکه فریبرز عرب‌نیا را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسیم، اما او در حرفه‌های دیگری چون نویسندگی، تدوین، مدیر فلم برداری و کارگردانی نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

فریبرز عرب نیا در سریال رنگ شک

مهم‌ترین اثر فریبرز عرب‌نیا در حرفه‌ی نویسندگی ، تدوین و کارگردانی سریال «رنگ شک» است.

در پیوند با این خبر بخوانید:

با «اکبر سلطانعلی» آوازخوان تیتراژ سریال «مختار» آشنا شوید

تیتراژ سریال های «شب دهم»، «مختار» و «پریدخت»

نشر سریال «آخرین دعوت» از شبکه آی فیلم2

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

فلم مختارنامه را پخش کنید